Mikä Koulukoulu?

Koulukoulu rakentaa siltaa kodin ja koulun välille. Koulukoulu on maksuton verkkokurssi tämän päivän peruskoulusta, tämän päivän peruskoululaisten huoltajille. Enemmän jaettua ymmärrystä, entistä parempaa yhteistyötä. Lasten vuoksi.

Tietosuojaseloste

Tässä tietosuojaselosteessa kerrotaan, mitä tietoja Koulukoulu-kurssin yhteydessä kerätään ja miten tietoja käsitellään.

Jos sinulla on kysymyksiä tietosuojaan liittyen, voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen info@koulukoulu.fi.

1. Rekisterinpitäjä

Rekisterinpitäjiä ovat Edita Publishing Oy ja Haituva Innovations Oy.

Edita Publishing Oy, Y-tunnus 0654634-6
PL 700, 00043 NORDIC MORNING
Verkkosaarenkatu 5, 00580 HELSINKI
Puh. 020 450 00

Haituva Innovations Oy, Y-tunnus 2569433-6
Timmermalminpolku 6 C 6, 01680 Vantaa
Puh. 040 747 1793

1. Mihin tietojani käsitellään?

Rekisteröityessäsi Koulukouluun, pyydämme sinua antamaan seuraavat tiedot itsestäsi:

• Nimi
  • Salasana
  • Sähköpostiosoite
  • Asuinpaikkakunta

Kurssin aikana kerätään lisäksi tarpeellista tietoa kurssin etenemisestä ja tehtävien suorittamisesta. Näitä tietoja käytetään kurssin hallinnointiin. Tiedoista voidaan myös koostaa ja käsitellä anonyymia tilastotietoa.

Tietojasi säilytetään kurssiin liittyvien tehtävien suorittamiseen ja varmentamiseen tarvittava aika. Tietojasi säilytetään maksimissaan kahden vuoden ajan kurssin päättymisestä.

1. Luovutetaanko tietojani muille?

Verkkokoulutuksesta kertyvä anonyymi data on CC0-lisenssin alaista. CC0 tarkoittaa, että teos on vapaa yleiseen käyttöön (public domain). Teosta voi lupaa pyytämättä kopioida, muokata, levittää ja esittää, mukaan lukien kaupallisessa tarkoituksessa.

1. Tietoja koskevat pyynnöt ja tiedustelut

Sinulla on oikeus pyytää saada tarkastaa, poistaa ja korjata rekisterinpitäjien sinusta käsittelemät tiedot sekä lähettää meille muita soveltuvaan lakiin perustuvia pyyntöjä.

1. Tietojen siirtäminen ETA:n ulkopuolelle

Tietojasi ei tulla siirtämään Euroona talousalueen ulkopuolelle. Lue evästekäytännöt erikseen alta.

1. Tietoturva

Rekisteröityneiden käyttäjien henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti. Näihin tietoihin on pääsy vain valituilla Editan, Innoduelin ja kurssin teknisestä kehittämisestä vastaavan Into-Digitalin työntekijöillä. Tietoja käsitellään vain tässä selosteessa mainittuihin tarkoituksiin. Koulukoulu-kurssin ylläpitoon käytettävät laitteet ja verkot on suojattu asianmukaisesti.

1. Muuta

Tietosuojalainsäädännön noudattamista valvoo suomessa Tietosuojavaltuutettu. Jos haluat saattaa henkilötietojesi käsittelyn viranomaisen tietoon tai jos sinulla on muita tietosuojavaltuutetun toimivaltaan kuuluvia kysymyksiä, voit olla yhteydessä tietosuojavaltuutetun toimistoon: www.tietosuoja.fi

Evästekäytännöt

Mitä evästeet ovat

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa käyttäjän päätelaitteelle verkkopalvelun käytön yhteydessä. Evästeet voivat sisältää esimerkiksi käyttäjän nimettömän, yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla verkkopalvelussa vierailevien käyttäjien selaimet voidaan erottaa toisistaan, ja tiedetään onko käyttäjä käynyt verkkopalvelussa aiemmin (kyseisellä selaimella). Evästeiden tai muiden vastaavien tekniikoiden hyödyntäminen on normaali toimintatapa tämän päivän verkkopalveluiden toteutuksessa, eikä se vahingoita käyttäjän päätelaitetta tai tiedostoja. Jokainen verkkopalvelu asettaa omat evästeensä käyttäjän päätelaitteelle, eikä verkkopalvelu pysty lukemaan toisten verkkopalveluiden asettamia evästeitä.

Hyödynnämme kolmannen osapuolen tekniikoita palvelun käytön ja käytettyjen päätelaitteiden tilastointiin sekä ns. yhteisöliitännäisten, kuten Facebookin, Twitterin, LinkedInin ja WhatsAppin Tykkää ja/tai Jaa -toimintojen toteutukseen. Nämä yhteisöliitännäiset toimivat osana palveluitamme, mutta niiden toiminnallisuus on kunkin kolmannen osapuolen tekemä. Yhteisöliitännäiset voivat kerätä tietoja kävijän vierailusta kulloinkin voimassaolevien ehtojensa mukaisesti.

Tarkempia tietoja yhteisöliitännäisistä ja tilastoinnista löytyy kolmansien osapuolien verkkopalveluista: Facebook (https://www.facebook.com/about/privacy), Google (https://policies.google.com/technologies/partner-sites), LinkedIn (https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy), Twitter (https://twitter.com/en/privacy) ja YouTube (https://www.youtube.com/static?template=privacy_guidelines)

Evästeiden keräämisen yhtenä tarkoituksena on verkkopalveluiden toimintojen kehittäminen ja käyttökokemuksen parantaminen.

Evästeiden tyhjentäminen ja estäminen